blog

Kreativni poslovni modeli

Kreativni poslovni modeli

Sada kada ste počeli da ostvarujete određeni prihod, želim da vam predložim određenu strukturu, kako bih vam pomogao da razmišljate o svom novom održivom poslovnom modelu.

Prođite kroz ovu vežbu danas, zato što način na koji struktuirate svoj posao (poslovni model) će diktirati kako ćete raditi i koliko ćete zarađivati.

Ne treba da verujete da je potrebno da radite teško kako biste zaradili više novca.

Neki poslovni modeli su skalabilni (imaju potencijal za rast), dok neki nisu; neki modeli se oslanjaju na visoke naknade za svoje usluge a neki na povećanje obima u poslovanju.

U krajnjoj liniji neki načini obavljanja posla će biti u skladu sa vama a drugi neće, što je upravo radost naše različitosti.

Postoje šanse, sve i da radite u kreativnom poslu, da ćete upasti u jedan od ova tri modela, i današnja vežba će vam biti od pomoći da vidite strategije koje možete iskoristiti kako biste zaradili više novca bez redizajniranja onoga što radite i bez dodavanja novih aktivnosti, stresa ili teškog rada.

Zaradite više novca radeći ono što radite

Mislim da nisam jedini koji je verovao da je potrebno da radi puno i teško kako bi zaradio više novca ili da treba da snizi cene kako bi više prodao, kada je započinjao.

Zapravo, često je obrnut slučaj. Ako povećam svoje ambicije, treba da promenim ono što radim i ponekad to otkriva lakši put ili način u kom bih mogao da radim sa timom.

Na primer ako imam pet klijenata za poslovno mentorisanje (ili radionice) a želim deset, trebao bih da radim duplo više sati, je li tako? Mogao bih da oformim grupu, ali možda klijenti ne bi platili toliko za grupne treninge, pa to ne bi povećalo moj prihod. Ali ako želim da radim sa 200 ljudi, trebao bih da rekonstruišem (da ne kažem promenim) ceo svoj trenutni posao.

Mogao bih da radim i druge treninge (radionice) ili da kreiram razne grupe, autsorsujem vise i dr., na primer. Skala ambicije je pomerila moj fokus[1] sa udvostručenja potrebnog vremena i usmerila me da razmislim o drugačijim modelima, gde neki od njih čak ne zahtevaju da budem uključen u posao. Ali možda ja ne želim sve to, i možda se ipak odlučim da zadržim svojih pet klijenata i polako povećavam naknadu, postanem sve više i više selektivan sa kim radim i da radim sa malim grupama od pet klijenata.

Uvek postoji više od jednog načina da upakujete ono što radite i ponekad to zahteva velike promene i pomera vaš posao na drugi nivo. Možda niste spremni za ovaj deo još uvek, ali uvek se možete vratiti na njega kada budete želeli da razmišljate o rastu.

Prvo ostvarite pouzdan i redovan prihod. Ovaj deo je usmeren na sledeći korak, na drugačije razmišljanje, pozicioniranje i privlačenje pravih klijenata koji će platiti naknadu koju želite da naplatite, ili generisati dovoljno priče kako biste mogli da skalirate ono što radite.

Mnogim preduzetnicima su potrebne godine kako bi razradili ove korake za sebe. Dajem vam model i strukturu koja pokazuje vaše prilike za rast i ekspanziju.

Može biti previse da razmišljate o tome gde i na koji način bi mogao da raste vaš posao ali definisanjem onoga što radite (formulisanje poslovnog modela) na jedan od ova tri načina ćete znati koja strategija je prava strategija za vas, za rast vašeg posla i za prihodovanje više novca.

[1] Gde je fokus, tamo je energija i rezultati se ostvaruju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *